119997293625566
A marketingnek majdnem olyan rossz a híre, mint a HR-nek. Milyen csúnya dolog embereket manipulálni, rávenni, hogy pénzt költsenek, eladni nekik valamit. Bármennyire próbáljuk kerülni, az életünk jóformán minden területén találkozunk marketing fogásokkal. Amikor fogkefét veszünk, kiválasztunk egy könyvet, vagy eldöntjük, melyik telefonszolgáltatót válasszunk.
Még ha el is fogadjuk a marketinget a világ sok területén, sokunknak mégis túlzás, hogy magunkat reklámozzuk.
„Nem fogok előrenyomulni, nem fogom magam fényezni. Úgysem számít, mi van az önéletrajzban, csak az számít, mit tudok.”
Önéletrajzok százaiban látom, hogy nem mutatják meg a valódi sikereket, képességeket, szakmai tapasztalatot. Kíváncsi vagyok, hogyha nem írom be az értékeimet, a pontos tapasztalataimat, honnan tudná az olvasó. .
Talán sokan olvastak már a személyes márkáról, de legtöbben azt gondolják, hogy ez rájuk nem vonatkozik, csak a híres embereknek szükséges személyes márka. Bármilyen meglepő, mindenkinek van személyes márkája, amivel megkülönbözteti magát a többi jelentkezőtől. Az álláskeresésnél különösen fontos, hogy kiemelkedjünk a többi jelentkező közül. Személyes márka minden, amit mutatni akarunk magunkról, a tapasztalatainkról, az erősségeinkről. Vannak szakmák, ahol nagyobb hangsúlyt kell helyezni rá, és vannak ahol kevésbé, de teljesen kihagyni kár lenne.
Hallottál már a SEO-ról? Ez ma az egyik legfontosabb marketing kifejezés. Search Engineering Optimasition, keresőmotor optimalizálás.Legtöbbünknek elsőre a Google-ben való keresés ugrik ben, ám ugyanígy működik, mikor az önéletrajzod megérkezik valahova. Ma már sok helyen automatizálják az önéletrajzszűrést, ugyanazokat a módszereket használják, mint egy Google keresésnél.
Ebben a cikkben megosztok 5 lényeges marketing trükköt, amik az álláskeresésnél is hasznosak.
Akár a keresőrobotok, akár egy HR-es, vagy vezető, első pillanatban a kulcsszavakra keresnek rá. Azokat a kifejezéseket keresik, amik a munkakörre jellemzőek, amik a hirdetésben szerepelnek. Ha jól van megfogalmazva a hirdetés, könnyű dolgod van. Csak be kell illesztened a hirdetés kifejezéseit a pályázatodba. Sokszor megijednek az emberek a másolástól, de hidd el, hogy ha nem viszed túlzásba, akkor pont azokat a gombokat nyomod meg az olvasóban, amit egy jelölttől vár. Bátran módosítsd a szavakat, és a leírásokat. Írhatod az elemzés helyett a riportot, az adatrögzítés helyett az adatbázis feltöltését, vagy az online marketing helyett kifejtve hogy Facebook posztok és hirdetések írása, stb.
A legjobb, ha rögtön az első sorban, első fél oldalban felkelted a figyelmet, és megkülönbezted magad a többi jelentkezőtől. Érdemes az önéletrajz címébe a megpályázott pozíciót beírni. Így a munkáltató is érezni fogja, hogy te kifejezetten erre az állásra jelentkezel, és motivált vagy.
A fontos és releváns információkat mutasd meg az először, tedd úgy sorrendbe a tapasztalataidat, hogy azokat a feladatokat teszed előre, ami a másik félnek fontosak.
Mennyivel meggyőzőbb egy olyan jelentkezés, ahol részletesebben meg tudod mutatni, hogy és milyen sikereket értél el. Ezért is annyira fontos, hogy meggyőző Linkedin profilod legyen. A munkahelyeid alá is érdemes betenni a céges honlapot. Sokkal kézzel foghatóbb, ha megmutatod a vállalatot is, ahol dolgoztál.
Egyre több munkakörben érdemes saját honlapot is létrehozni. Ne gondold, hogy csak az informatikus vagy a marketinges szakmánál fontos. Pl. ha én jelentkeznék, akkor megmutatnám képekkel, tematikával, hogy milyen képzéseket szerveztem, vagy mik voltak a toborzási sikereim.
Gondold végig, te mit tudnál felmutatni. Ha segítségre van szükséged egy jó honlap elkészítésében, partnereim ebben is tudnak segíteni.
A legfontosabb, hogy önéletrajzod értékes és tartalmas , jól szerkesztett és hibátlan. Kerüld a közhelyeket! Tele van a padlás, kommunikatív, jó csapatjátékos, kreatív, motivált jelentkezővel. Ne mondd, hogy jó csapatjátékos vagy, hanem írd le, hogy 15 fős csapatban dolgoztál, vagy milyen előadásokat tartottál, hogy mentoráltál új dolgozókat, vagy, hogy hány adatot vittél be hibátlanul. Sokkal meggyőzőbb, mint ha egyszerűen leírnád a szokásos tulajdonságokat. Illetve, a fontos és releváns információkat mutasd meg az először, tedd úgy sorrendbe a tapasztalataidat, hogy azokat a feladatokat teszed előre, ami a másik félnek fontosak.
Támaszd alá a pályázatodat adatokkal, számokkal vagy más megfogható eredménnyel, ezáltal meggyőzőbb leszel. Írd meg mekkora árbevételt generáltál, vagy hány ügyfelet szolgáltál ki. Milyen szoftvert használtál. Mikor végezted az adott feladatod. Meggyőzőbb leszel, ha kézzelfogható eredményeket írsz.
Ne feledd, az önéletrajz egy reklám rólad. Ne szégyenlősködj. Ha te nem mutatod meg az értékeid, mások nem fogják kitalálni.Ha ezeket a marketing trükköket beveted, többszörösére növeled az esélyeid, hogy másodszor is elolvassák a pályázatod, és behívnak interjúra.
Nehéz megtalálnod az erősségeidet, és sikereidet? Keressük meg együtt. A karrier-coaching során tesztekkel, elemzésekkel segítelek, hogy megtaláld a saját reklámodat.