119997293625566
„Bármilyen állást keresek, és nem találok.”
A Facebookon és a linkedinen is belefutok álláskereső posztokba. Ami a legmeglepőbb számomra, hogy HR-es és marketinges kollegák is képesek magukat rosszul reklámozni. Attól eltekintve, hogy nem biztos, hogy a leghasznosabb információkat osztják meg, folyton azt látom, hogy bármilyen munkát elvállalok.
„Állást keresek
Marketing, vezető, eladó, bármilyen állást keresek
Fizikai és MLM nem
50 éves tapasztalt férfi várja a megkereséseket.”
Másodszori nekifutásra már kikerült az 50 év és lett belőle 35 év tapasztalat, és a bármi helyett bekerült a több és mást mondat. Ha, én grafikust, reklámszakértőt keresnék, biztos nem egy ilyen hirdetésre ugranék. Nem győz meg a saját szakmájáról sem, és a motivációjáról sem.
De láttam én már HR igazgató hirdetését is úgy, hogy HR vezetői, igazgatói állást keresek, és angol fordítást, nyelvtanítást is vállalok.
Teljesen megértem, hogy bajban van valaki, és tényleg már bármilyen munkát elvégezne. Lehet, hogy már elmenne takarítónőnek, gyári munkásnak, asszisztensnek.
Ennek ellenére nem talál munkát. De miért vennének fel valakit, aki bármit akar.
Képzeljük el, hogy takarítónőt keresnek valahol, vagy csomagoló betanított munkást. Ha én erre elküldöm a jelentkezésemet a két diplomámmal, vezetői tapasztalatommal, az első gondolata az lesz az olvasónak, hogy na nehogy már. „Egy ilyen ember azt sem tudja, hol van a porszívó bekapcsoló gombja. J (Természetesen tudom) Úgy sem fogja bírni. (ebben már lehet is valami) Egy hét múlva abbahagyja, és elmenekül.”
Igaz, hogy munkaerőhiány van bizonyos területeken, de ez még nem jelenti azt, hogy egyáltalán ne válogatnának a munkáltatók.
A „bármit”-tel sok baj van. Az egyszerűbb munkáknál megijednek a képzettebbektől, a komolyabb munkánál meg elbizonytalanodnak, hogy vajon tényleg jó ez az ember? Mindegy már neki, mit csinál? Ha nem bízik az értékeiben, a cég miért bízna benne.
Akár önéletrajzot, önéletrajzokat csinálsz, akár a Facebookon, Linkedinen panaszkodsz, hogy nincs munkád, gondolkozz el azon, mit lát ebből a másik oldal. Sajnos senkit nem fognak sajnálatból felvenni. Azért vesznek fel, mert tudsz valamit.
Ha tényleg takarító akarsz lenni, akkor azt írd magadról, és keress a jófogáson állást.
Ha vezető voltál, de már megelégedsz egy alacsonyabb pozícióval, akkor ne a vezetői képességeidet mutasd meg, hanem a szakmai értékeidet.
De azt nem javaslom, hogy egy hirdetésen belül hirdess mindent, mert nem fognak komolyan venni.
Jó ötlet lehet a Facebookon, Linkedinen reklámozni magad. De csak akkor, ha tudod, kinek szól a posztod. Fogalmazd meg úgy, hogy legyen egy célja. Gondold végig, kinek írod. Ki a célcsoportod? Nem baj, ha több mindent is vállalnál. Akkor hetente akár tegyél fel egy új megfogalmazást.
Az, hogy te főnököt keresel, még nem győzi meg, azt, aki beosztottat keres.
Bármilyen eszközt is használsz az álláskereséshez, fogalmazz meg pontos célokat. Nézd végig a lehetőségeket, és ahhoz igazítsd a szövegedet. Olvasd el úgy, mintha te keresnél magad mellé embert. Olvastasd el mással is.
Hidd el, ha te nem tudod, mit akarsz, másnál sem leszel meggyőző.