119997293625566
Nincs második első benyomás. A legtöbb embert az első benyomás befolyásolja, akármit is csinálsz később. Volt olyan kollegám, aki közölte, hogy amikor egy fiatal jelentkezővel találkoziik, 4-5 perc beszélgetés után meg tudja mondani, hogy milyen lesz a pályafutása a következő 10 évben. Ha ez nem is válik be mindig, de az biztos, hogy az első pillanatok befolyásolják a további utadat. Ezért érdemes a karrier coaching alatt megtalálni a saját stílusodat.
Már az önéletrajzod formája, tartalma is árulkodik rólad.
Amikor telefonon felhívnak, újabb lépcsőfokon kell áthaladnod. Ha motyogsz, zavarban vagy, fogalmad sincs hogy jelentkeztél egyáltalán, nem valószínű, hogy eljutsz a Nagy Találkozásig. Amikor álláskeresésben vagy, és várod, hogy végre felhívjanak, azt javaslom, bemutatkozással vedd fel a telefont. Kiss Hajnalka, jó napot kívánok, vagy tessék. Így a hívó fél rögtön tudja, jó helyen jár, és egy magabiztos jelentkezőt sejt a vonal másik oldalán.
De a legfontosabb mégis az, amikor eljutsz az interjúig.
Ne feledd, a vállalat minden része vizsgáztathat téged. Ha a recepciósra rossz benyomást teszel, biztos lehetsz benne, hogy mikor kilépsz az ajtón, azonnal megbeszéli a kollégaival.
Néhány jó tanács, amivel elkerülheted a bukást.
Legyen meggyőző a megjelenésed, viselkedésed.
Az sem jó, ha korábban érkezel. Nagyon sokszor tapasztaltam, hogy a jelöltek fél órával elöbb jöttek. Egyrészt valószinű, hogy még nem ér rá az interjúztató, de kellemetlen helyzetbe hozod, azzal, hogy el kell küldenie, amitől neki is rossz érzése lesz, még mielött megszólaltál volna. Én minden üzleti találkozóra úgy tervezem az eljutást, hogy 10-20 perccel elöbb érjek oda, de ha még bőven van időm, sétálgatok, beülök egy kávéra, és pár perccel elöbb megyek oda.
Ne késs el. Pontosan tervezd meg az utat, és hagyjál időt, ha bármi történne útközben. Dugóba keveredhetsz, leáll a metró. Ha késel, azt fogják gondolni, nem is fontos neked ez a munka. Vezérigazgatók és politikusak megengedhetik maguknak, hogy késsenek, hogy fontos embernek tűnjenek, bár tőlük sem udvarias. De te nem engedheted meg magadnak.
Ha mégis akkora katasztrófa történt, hogy már látod, hogy nem érsz oda időben, akkor telefonálj, kérj elnézést, mondd el röviden a problémát, és meg fogják érteni.
Akár tetszik, akár nem, a többi ember az öltözködésedből is levonja a következtetést. Mindig öltözködj a vágyott állás, vállalat stílusának megfelelően.
Hogy mi a megfelelő? Egy bankban, vagy jogi irodában természetesen az öltöny, és a kosztüm. De egy mérnöki, vagy IT cégnél általában lazábban öltözködnek. Legyél elegáns, de mindig kényelmesen érezd magad. Sokszor látom, hogy férfiak felveszik azt az öltönyt, amit életükben háromszor hordtak, az érettségin, esküvőn, és temetésen. Már rég kihízták, rosszul ál, ráadásul rendkívül rosszul érzik magukat benne. A nőknél nem most van itt az ideje, hogy egy évben egyszer magassarkú cipőt vegyenek fel. Máskor tornacipőben, szakadt farmerben jelenik meg valaki
De a kettő között még sok lehetőség van. Ha kétségeid vannak, akkor fodrásszal, öltözködési tanácsadóval is tudlak segíteni.
Két nagyon rossz tapasztalatom van a kézfogásokkal. Az egyik a döglött hal, amikor semmi határozottságot, erőt nem mutat a kézfogás. A másik, ha széttörik a kezemet.
Ha úgy érzed, hogy nem vagy biztos magadban, nyugodtan gyakorolj valakivel.
Nagyon fontos, hogy hangosan, de ne túl hangosan, érthetően és tömören beszélj. Várd meg a kérdés végét, gondold nyugodtan végig a választ, és figyelj, hogy tisztán és a másik fél számára világosan beszélj.
Vigyázz! Nincs második első benyomás.
Az első 10 percben megalapozhatod a karriered.
Ha segítségre van szükséged, gyere el karrier coach alkalmamra.